Blog Post

Elektronik İmza Başvuru Duyurusu

  • 29-07-2015


Elektronik İmza Başvuru Duyurusu

Üniversitemiz Elektronik Belge Yönetim Sisteminde kullanılmak üzere Elektronik İmza’ya sahip olması gereken akademik ve idari personel için TÜBİTAK - Kamu Sertifikasyon Merkezine yapılan ek başvuru işlemleri neticesinde ilgili personellerin mail adreslerine Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından güvenlik kodu ve bilgilendirme mailleri gönderilmiştir.
Elektronik İmza talep ettiği halde kendisine mail gelmeyen personeller https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go adresinden yeni mail talebi ile erişim parolası edinebilirler.

Elektronik İmza Başvuru Sayfası için tıklayınız.

E-posta adresine gelen maildeki doğrulama kodu ile aşağıdaki adımları takip ederek başvuru işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

* www.kamusm.gov.tr adresli Kamu SM ana sayfasında yer alan "Başvuru İşlemi" linkine tıklayarak başvuru sayfası açılır. Bu sayfada yer alan "Resimdeki Yazı", "Kimlik No" ve "Başvuru Formu Erişim Parolası" alanları doldurularak giriş butonuna basılır.
* Başarılı bir şekilde giriş yapıldığında "Sipariş Formu Seçimi" ekranı gelir. Bu sayfada yer alan "Başvuru linki" tıklanarak "Başvuru Formu" sayfası açılır.
* Başvuru Formundaki alanlar doğru ve eksiksiz olarak doldurulur ve form onaylanır.
* Başvura Formunda belirleyeceğiniz "Güvenlik Sözcüğü" nü lütfen unutmayınız.
* Form onaylandıktan sonra; formda bildirdiğiniz cep telefonuna "SMS Onay Kodu" gönderilir.
* Onay kodu doğrulandıktan sonra form, Yöntem 2 : Islak İmzalı Başvuru Arayüzü'nü kullanarak imzalanır.
* Islak İmzalı Başvuru Arayüzünün şeçilmesi durumunda bir PDF belgesi oluşturulur.
* PDF belgesi yazıcıdan çıkartılır, Sertifika Başvuru Sahibi tarafından imzalanır ve Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu/Enstitü Sekreterliğine yada Daire Başakanlığı’na teslim edilmelidir.

Islak İmzalı Başvuru Formlarının ilgili birim/personel tarafından 03 Ağustos 2015 Pazartesi gününe kadar Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na teslim edilmesi gerekir.


Başvuru Arayüzü hakkında yardım almak için tıklayınız.
Başvuru İşlemleri için İnternet Explorer kullanılmasını öneriyoruz.

Mail adresinizi/mail şifrenizi, Bilgi İşlem Daire Başkanlığından öğrenebilirsiniz.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
E-posta Destek : 280 81 24 - 280 81 26
EBYS Destek : 280 80 08 – 280 81 07